August 16, 2012

Wahai Perantau-perantau di Kota

Share


Assalamualaikum semua

rajin betul aku hapdet belog ni kan..
time2 orang nak menghidang, kalut beli ais ni la aku hapdet
seb bek umie paham jiwa remaja anak dia ni..haha

benda yang aku nak post ni takde la semua nya berkait dengan aku
just certain2 part je yang bersangkut-paut
tapi seriously, ni la gelagatnya kalo da berjauhan dengan kuarga

nape kelas perlu ada dekat2 nak raya?
aku pun tak paham jugak sebenarnya.
kawan aku sendiri balik sehari sebelum raya
sedih yang amat ko taw
aku jugak la yang beruntung sebab dapat balik awal





ada pulak yang stress gila and mogok tak tentu pasal
semua orang yang study sama2 dengan ko sama jugak wei
tetap gak balik lewat
kira bersyukur la korang dapat balik
ce pikir orang yang study kat oversea nun
lagi la sedih sebab bertahun-tahun tak dapat raya dengan keluarga






aku bukannya apa tapi aku lebih suka makanan tradisi Kelate
sebab tu la aku jarang beli kuih-muih dekat kafe tuh..
I bet mesti tak sedap macam kat Kelate sebab tu la kalo aku beli pun,
aku just beli nasi and air jek untuk juadah berbukak
mesti korang pena dengar kan?
hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri
lebih baik di negeri sendiri

tapi kalo da sampai tahap tak nak makan langsung
tu melampau namanya
kita kan puasa so time bukak tu bukak le..






7 komen terbaik:

Unknown said...

suka makan kuih akok...

jihah jimur said...

alolo.. tomeynyer dy majok.. hehhehe^^ salam lebaran

Schu haDa said...

sedutzone: sama :D lbey2 ag akok bungo

jihah jimur : hehe.. salam aidilfitri ;)

miss chillax said...

beraye di kota. sobsob

Schu haDa said...

alolo cian nye :) sabo2..senyum2 je taw

dilla.d said...

kalau hujan emas di negara org .. jom pegi kejap hehe tadah emas bnyk2 :P

Schu haDa said...

keh2.. jom pi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright©2012 by Schu Hada